Pigułki a ciąza

Mam 26 lat od roku biore pigułki antykoncepcyjne. Ale nadeszła pora i pragniemy miec dziecko. Chce odstawic pigułki za miesiac. I teraz moje pytania: 1. Słyszałam ze po braniu pigułek sa potem problemy z owulacją, czy może mi ktoś coś o tym powiedziec? 2. Słyszałam tez ze najbezpieczniej jest jak orgnizm odpocznie po pigułkach jakis czas (i ze to zdrowiej potem dla płodu) jaki czas? i czy jesli zajde w ciaze zaraz po odstawieniu to cos moze byc potem nie tak z płodem? Prosze o rade pozdrawiam Ola S.
Problemy z owulacją po stosowaniu tabletek antykoncepcyjnych to wielka rzadkość. Dość często mamy do czynienia z zupełnie odmienną sytuacją, kiedy po odstawieniu tabletki uzyskujemy bardzo efektowną owulację. Może wystąpić wtedy także minimalnie zwiększony odsetek ciąż bliźniaczych. Przy obecnie stosowanych niskodawkowych tabletkach nie zalecam "odpoczywania" przed decyzją o ciąży. Oczywiście jeśli Pani własne poczucie bezpieczeństwa wymaga takiej przerwy proszę odczekać dwa cykle. Przypominam o kwasie foliowym. Sławek Warzęchowski


Dziękuje :)

Więcej informacji znajdziesz na